EESZT INTERFÉSZ TETFOG PROGRAMHOZ

TUDÁSBÁZIS

Oldal kinyomtatása

 

EITP-9

A program azt írja ki, hogy „Nem sikerült az adatbázishoz csatlakozni!” vagy „Cannot connect to server on host 'localhost'”

 

Amikor ez hiba előfordul, az alábbi ablakok egyike jelenik meg:

 

 

 

A hibát az okozza, hogy a Windows nem futtatja az adatbázisszervert. A hibát okozhatja az, ha előzőleg az eSzemélyi Kliensnek egy új verzióját

telepítette (frissítette), de más, ismeretlen oka is lehet (elképzelhető, hogy a Windows frissítése áll a háttérben).

Lehetséges, hogy a számítógép többszöri újraindítása szükséges, de elegendő lehet

jelen oldalon leírtak végrehajtása is.

 

A probléma megoldásához kérjük, hajtsa végre a következő lépéseket.

 

1. Nyomja le a Windows gomb + R billentyűt (úgy, mint ahogy pl. a CTRL+C billentyűket szokta használni).

2. Megjelenik a Futtatás ablak. A mezőbe gépelje be a következőt: services.msc, majd nyomja meg az OK gombot:

3. Kérjük, várjon türelemmel, amíg megnyílik a Szolgáltatások ablak. A listában ábécérendben láthatók a futó szolgáltatások.

4. Görgesse le a listát a P betűhöz, és keresse meg a listában a PostgreSQL 10 sort (ha több PostgreSQL szolgáltatás fut, a PostgreSQL 10 sort ellenőrizze):

 

Az Állapot oszlopban a Fut (vagy Elindítva) feliratot kellene látnia, de valószínűleg ott nem jelenik meg semmi.

Ennek oka, hogy a Windows nem indította el a szolgáltatást, pedig az Indítási típus oszlopban az Automatikus felirat olvasható.

 

Ha az Állapot oszlopban a Fut (vagy Elindítva) felirat látható, akkor az adatbázisszerver rendben működik.

Ez esetben valószínűleg a Tetfog adatbázissal kapcsolatos probléma áll fenn. Kérjük, görgessen lejjebb, a 20. ponthoz!

 

5. A szolgáltatás elindításához jelölje ki a sort, majd kattintson a menüsorban az elindítás ikonra, vagy az indítás parancsra:

 

 

6. A Windows rövidesen elindítja a szolgáltatást. Amikor ez megtörténik, a listában megjelenik a Fut (vagy Elindítva) felirat az Állapot oszlopban:

 

 

7. Ezt követően bezárhatja az ablakot, és újraindíthatja az EESZT Interfészt az Asztalon lévő ikonra kattintva.

 

Ha a Windows nem tudja újraindítani a szolgáltatást, annak oka lehet, hogy folyamatban van egy vagy több Windows frissítés.

Kérjük, azokat hajtsa végre, majd indítsa újra a számítógépet. Elképzelhető, hogy az első újraindítást követően még nem indul el

a szolgáltatás, ekkor még egyszer újra kell indítani a számítógépet.

 

Ha az alábbi üzenet jelenik meg:

 

A képen szöveg látható

Automatikusan generált leírás

 

akkor az adatbázisszerver egyik összetevője nem működik megfelelően (valószínűleg egy Windows frissítés következtében).

Ha a fenti üzenetet látja, kérjük, végezze el az alábbi lépéseket (9-19. pont)!

 

9. Nyomja le a Windows gomb + R billentyűt (úgy, mint ahogy pl. a CTRL+C billentyűket szokta használni).

10. Megjelenik a Futtatás ablak. A mezőbe gépelje be a következőt: appwiz.cpl, majd nyomja meg az OK gombot:

 

11. Megjelenik a Programok és szolgáltatások ablak.

 

12. Keresse meg a listában a követkető nevet: Microsoft Visual C++ 2013 redistributable (x86) – 12.0.40664.

Válassza ki a sort, majd fent kattintson a Módosítás gombra!

 

13. A megjelenő ablakban kattintson a Repair gombra!

 

14. Ha megjelenik az „Engedélyezi, hogy ez az alkalmazás módosításokat hajtson végre az eszközön?” kérdés, válaszoljon IGEN-nel.

 

15. Várjon türelemmel, amíg a Windows elvégzi a program újratelepítését. A művelet végén lehetséges, hogy újra kell indítania a számítógépet, ezt ekkor még ne tegye meg.

 

16. A Programok és szolgáltatások listában keresse meg a következő nevet: Microsoft Visual C++ 2015-2019 redistributable (x86) – 14.29.30135.

Válassza ki a sort, majd fent kattintson a Módosítás gombra!

 

17. A megjelenő ablakban kattintson a Repair gombra!

 

18. Ha megjelenik az „Engedélyezi, hogy ez az alkalmazás módosításokat hajtson végre az eszközön?” kérdés, válaszoljon IGEN-nel.

 

19. Várjon türelemmel, amíg a Windows elvégzi a program újratelepítését. A művelet végén indítsa újra a számítógépet, majd indítsa el az EESZT Interfészt!

 

Ha a problémát ezt követően sem sikerül megoldani, kérjük, jelezze felénk írásban, az iroda@gekkosoft.hu címre küldött e-mailben.

 

 

20. Indítsa el a TETFOG programot! A program általában a C:\TETFOG könyvtárból indítható.

 

21. Ha megjelenik a következő ablak, kattintson a Rendben gombra:

 

 

22. A megjelenő kérdésre válaszoljon Igennel:

 

 

23. Várjon türelemmel, amíg a program elvégzi a műveletet. Ezt követően próbálja meg ismét elindítani a TETFOG programot!

 

24. Ha a TETFOG program rendben elindult, akkor zárja be, és indítsa az EESZT Interfészt a szokásos módon!

 

Ha a problémát ezt követően sem sikerül megoldani, kérjük, jelezze felénk írásban, az iroda@gekkosoft.hu címre küldött e-mailben.

 

Vissza a Tudásbázis nyitó lapjára