EESZT INTERFÉSZ TETFOG PROGRAMHOZ

TUDÁSBÁZIS

Oldal kinyomtatása

 

EITP-8

Nem tudom megnyitni/kinyomtatni a havi számlát, eltűnt a betűk egy része, szétesett a számla

 

Amikor ez hiba előfordul, a számla alábbi módon jelenik meg:

 

 

A probléma megoldásához kérjük, ellenőrizze, és hajtsa végre a következő lépéseket.

 

Lépés

Lehetséges megoldás lépései

Windows asztali gépen közvetlenül a böngészőből nyitom meg a számlát, de szétesik a kép, pedig van telepítve PDF olvasó program.

TEENDŐ: Próbálja meg a böngésző program helyett a rendszer megtekintőjével megnyitni a számlát.

Megjegyzés: az alábbi leírás Chrome böngészővel, a GMail levelezőprogram esetén történő használatot mutatja be.

1. A levelezőprogramban kattintson a számlát tartalmazó levél feladójára vagy a levél szövegére, és ne a számla mellékletére (azzal ugyanis megnyitja azt):

2. Görgessen le a levél aljára a melléklethez, és vigye rá az egeret a mellékletre. Ne kattintson rá a mellékletre (azzal ugyanis megnyitja azt), hanem válassza a megjelenő Letöltés lehetőséget:

3. Ha a mellékletet letöltötte a Windows, kattintson alul a letöltés jobb szélén levő kis nyílra, majd a megjelenő helyi menüből válassza a Megnyitás a rendszer megtekintőjével parancsot:

Ha a számlakép ekkor is hiányosan jelenik meg, akkor Önnek valószínűleg nincs telepítve a számítógépére PDF megjelenítő program, vagy nem alapértelmezett. Kérjük, folytassa a következő lépéssel­.

Nincs telepítve PDF olvasó program a Windows asztali gépen.

TEENDŐ: Telepítsen egy PDF olvasó programot.

Az Interneten számos PDF olvasó program elérhető, az alábbiakban a legelterjedtebb program (Adobe Reader) letöltésének lépéseit mutatjuk be.

1. Kattintson ide az Adobe Reader letöltő oldalának megnyitásához.

2. Amennyiben szeretné, jelölje be a képernyő közepén megjelenő opcionális ajánlatokat (nem kötelező).

3. Kattintson jobb oldalon az Adobe Reader letöltése gombra.

4. A letöltés megkezdődik. Mentse le a fájlt, majd nyissa meg a letöltött programot. A telepítés teljesen automatikusan történik.

5. Várja meg, amíg a telepítő végez, majd nyomja meg a Befejezés gombot. Próbálja meg ismét megnyitni a számlát a fent leírt módszerrel. Ha nem sikerül, folytassa a következő lépéssel.

A letöltést követően a rendszer már rendelkezik PDF olvasóval. Lehetséges (főleg újabb Windows 10 esetén), hogy a Windows ennek ellenére sem az Adobe Readert fogja alapértelmezett PDF olvasónak tekinteni, és a számlakép még mindig hiányosan jelenik meg. Ehhez kérjük, folytassa a következő lépéssel.

Telepítve van PDF olvasó a Windows asztali gépen, de nem alapértelmezett.

TEENDŐ: Tegye alapértelmezetté az Adobe Reader (vagy más PDF megjelenítő) programot.

Megjegyzés: az alábbi leírás Chrome böngészővel, a GMail levelezőprogram esetén történő használatot mutatja be.

1. A levelező programban kattintson a számlát tartalmazó levél feladójára vagy a levél szövegére, és ne a számla mellékletére (azzal ugyanis megnyitja azt):

2. Görgessen le a levél aljára a melléklethez, és vigye rá az egeret a mellékletre. Ne kattintson rá a mellékletre (azzal ugyanis megnyitja azt), hanem válassza a megjelenő Letöltés lehetőséget:

3. Ha a mellékletet letöltötte a Windows, kattintson alul a letöltés jobb szélén levő kis nyílra, majd a megjelenő helyi menüből válassza a Megjelenítés mappában parancsot:

4. A rendszer megnyitja a mappát, és kijelöli a számla PDF fájlt. Kattintson a fájl nevére a jobb egérgombbal. A megjelenő helyi menüből válassza a Társítás menüt, majd azon belül a Másik alkalmazás választása lehetőséget:

5. A megjelenő listában felül valószínűleg egy böngészőprogramot lát (Chrome, Edge), amihez jelenleg hozzá van rendelve a PDF fájlok megnyitása. Ennek módosításához jelölje ki a listában a PDF olvasó programot (Adobe Reader), alul jelölje be a négyzetet, majd kattintson az OK gombra:

6. Ezzel beállította az alapértelmezett PDF megjelenítőt. Ezt követően már le fogja tudni tölteni a számlát a fentiek szerint.

Ha ezt követően is hiányosan jelenik meg a számla, kérjük, jelezze felénk írásban az iroda@gekkosoft.hu címre küldött levélben.

A számlát mindig mobiltelefonon / tableten / iOS rendszerű számítógépen (Macintosh) szeretném megnézni.

TEENDŐ: Próbálja meg Windows eszközön megnyitni a számlát.

Ha van rá lehetősége, kérjük, a számlát asztali számítógépen (Windows operációs rendszerrel) nyissa meg.

Ha nincs rá lehetősége, jelezze felénk írásban az iroda@gekkosoft.hu címre küldött levélben, hogy a számlát mobiltelefonon / tableten / iOS rendszerű számítógépen nem tudja megnyitni, mert hiányosan jelenik meg. Ezt követően a számlát (és a jövőben a többi számlát is) egy másik formátumban küldjük el, amit probléma nélkül meg tud majd jeleníteni.

 

Vissza a Tudásbázis nyitó lapjára