EESZT INTERFÉSZ TETFOG PROGRAMHOZ

TUDÁSBÁZIS

Oldal kinyomtatása

 

EITP-2

Az eSzemélyi Kliens Kártyakezelő Alkalmazás azt írja ki, hogy „Kártyaolvasó nem található!”, pedig bedugtam a gépbe.

 

Amikor ez hiba előfordul, az alábbi ablak jelenik meg:

 

 

A probléma megoldásához kérjük, ellenőrizze, és hajtsa végre a következő lépéseket.

 

Jelenség

Lehetséges megoldás lépései

A kártyaolvasó nincs csatlakoztatva.

TEENDŐ: Csatlakoztassa a kártyaolvasót.

1. Csatlakoztassa a kártyaolvasót egy szabad USB aljzathoz.

2. Ha már csatlakoztatva van, próbálja meg kihúzni, majd pár másodperc múlva ismét csatlakoztatni.

3. Csatlakoztassa a kártyaolvasót egy másik szabad USB aljzathoz.

Ha nem sikerült megoldani a problémát, kérjük, folytassa a következő lépéssel.

Van folyamatban Windows frissítés? 1.

TEENDŐ: Ellenőrizni kell, hogy van-e függőben olyan Windows frissítés, ami számítógép újraindítását igényli.

1. Kattintson a Start gombra, és ellenőrizze, lát-e sárga (vagy más színű) kis pöttyöt a Főkapcsoló gomb mellett:

2. A kis pötty azt jelenti, hogy van függőben Windows frissítés, ami a számítógép újraindítását is igényli. Lépjen ki tehát az összes programból, kattintson a Start gombra, majd a Főkapcsoló gombra. A megjelenő listából válassza a Frissítés és leállítás (rendelési idő végén) vagy a Frissítés és újraindítás (rendelési időben) lehetőséget (azt, amelyik mellett a kis pötty látható):

3. Várjon türelemmel, amíg a Windows a frissítést végzi. A frissítés alatt a számítógép több alkalommal is újraindulhat. Ha a számítógép végzett a frissítéssel, próbálja meg ismét a bejelentkezést az EESZT Interfészbe és az EESZT Modulba. Ha a művelet sikeres, akkor használhatja a rendszert.

Ha a művelet sikertelen, folytassa a következő lépéssel.

Van folyamatban Windows frissítés? 2.

TEENDŐ: Ellenőrizni kell, hogy van-e függőben további Windows frissítés.

1. Nyissa meg a Gépházat. Ehhez kattintson a Windows Start gombra, gépelje be a „Gépház” szöveget, majd a megjelenő listában kattintson a Gépház Alkalmazás sorra.

2. Válassza a Frissítés és biztonság lehetőséget.

3. Az ablak felső részén ellenőrizze, van-e függőben lévő frissítés. Ha úgy látja, hogy nincs, abban az esetben is kattintson a Frissítések keresése gombra:

4. Ha a Windows talál frissíthető elemet, akkor végezze el a frissítést.

Ha a Windows nem talál frissíthető elemet, és a számítógép naprakész, folytassa a következő lépéssel.

A Kártyaolvasó alkalmazás nem megfelelően működik. REINERSCT STANDARD kártyaolvasót használok.

TEENDŐ: Hajtsa végre a Kártyaolvasó alkalmazás javítását.

1. Nyissa meg a Vezérlőpultot. Ehhez kattintson a Windows Start gombra, gépelje be a „Vezérlőpult” szöveget, majd a megjelenő listában kattintson a Vezérlőpult Alkalmazás sorra.

2. Válassza a Programok és szolgáltatások lehetőséget.

3. A megjelenő listában válassza ki a cyberJack Base Components sort, majd felül kattintson a Módosítás gombra.

4. Ha megjelenik az „Engedélyezi, hogy ez az alkalmazás módosításokat hajtson végre az eszközön?” kérdés, válaszoljon IGEN-nel.

5. Rövidesen megjelenik három lehetőség. Válassza a Javítás lehetőséget, és kattintson a Tovább gombra.

6. Várja meg, amíg a Telepítő program elvégzi a szükséges műveleteket.

7. Lehetséges, hogy a számítógépet újra kell indítania a művelet végén. Ha szükséges, próbálja meg kivenni, majd pár másodperc múlva visszahelyezni az eSzemélyi igazolványt.

Ha nem sikerült megoldani a problémát, kérjük, folytassa a következő lépéssel.

A Kártyaolvasó alkalmazás nem megfelelően működik. REINERSCT STANDARD kártyaolvasót használok.

TEENDŐ: Telepítse újra a Kártyaolvasó alkalmazást.

1. Kattintson ide a Kártyaolvasó program Windows támogatásának megnyitásához.

2. A RFID Standard HUN szakaszban kattintson a Windows driver letöltése linkre.

3. A letöltést követően indítsa el (nyissa meg) a Telepítő programot.

4. Ha megjelenik az „Engedélyezi, hogy ez az alkalmazás módosításokat hajtson végre az eszközön?” kérdés, válaszoljon IGEN-nel.

5. A kis idő múlva megjelenő lehetőségek közül válassza a Telepítést, majd kattintson a Tovább gombra.

6. Jelölje be az Elfogadom a licencszerződés feltételeit rádiógombot, majd a Tovább gombra.

7. Várja meg, amíg a Telepítő program elvégzi a szükséges műveleteket.

8. Lehetséges, hogy a számítógépet újra kell indítania a művelet végén. Ha szükséges, húzza ki a kártyaolvasót, várjon pár másodpercet, ezt követően csatlakoztassa ismét, de eSzemélyi igazolvány nélkül, várjon, amíg felismeri a számítógép a kártyaolvasót, majd helyezze be az eSzemélyi igazolványt.

Ha nem sikerült megoldani a problémát, akkor lehetséges, hogy az eSzemélyi Kliens Kártyakezelő Alkalmazás nem működik megfelelően. Kérjük, kattintson ide a lehetséges megoldáshoz.

 

Vissza a Tudásbázis nyitó lapjára