Már jelentenem kellene az EESZT-be, de még nem telepítették a programot. Mit tegyek?
A 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet értelmében az adatszolgáltatási kötelezettség 2021. február 1-től (iskolafogászat esetén 2021. május 1-től) fennáll. Amennyiben Ön úgy dönt, hogy az adatszolgáltatás megkezdésével megvárja rendszerünk telepítését, akkor 2021. február 1-ig (iskolafogászat esetén 2021. május 1-ig) visszamenőleg, automatikusan be fogjuk küldeni az összes ellátás adatát, amit a Tetfog programban rögzítettek (éppen ezért rendkívül fontos, hogy a Tetfog programban minden ellátást változatlanul adminisztráljanak), majd ezt követően már valós időben fognak tudni az EESZT-be adatokat beküldeni a programmal.
Amennyiben Ön a rendszer telepítéséig is teljesíteni kívánja az adatszolgáltatási kötelezettségét, akkor addig használja az ÁEEK által kifejlesztett ingyenes, miniHIS nevű alkalmazást. Fontos, hogy ebben az esetben párhuzamosan végezze az ellátásokra vonatkozó adatok rögzítését a Tetfog programban is.
Praxisközösség tagja vagyok. Az EESZT Interfésszel el tudom végezni a szükséges adminisztrációt?
IGEN. Az EESZT Interfész mellé - minimális havidíjért - bármikor kérheti a Praxisközösség Modult, amellyel teljeskörű adminisztációt végezhet. A hatályos rendelkezések szerint csak a szoros praxisközösségben résztvevők esetében szükséges az adminisztráció az EESZT felé.
Magánorvos vagyok, eddig semmivel sem adminisztráltam. Mit tegyek?
A 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet értelmében az adatszolgáltatási kötelezettség 2021. február 1-től fennáll. Kérjük, telepítse a Tetfog programot – ide kattintva tudja letölteni a telepítő programot –, amiben rögzítse az összes ellátás adatát 2021. február 1-től. Amennyiben Ön úgy dönt, hogy az adatszolgáltatás megkezdésével megvárja rendszerünk telepítését, akkor 2021. február 1-ig visszamenőleg, automatikusan be fogjuk küldeni az összes ellátás adatát, amit a Tetfog programban rögzítettek (éppen ezért rendkívül fontos, hogy a Tetfog programban minden ellátást változatlanul adminisztráljanak), majd ezt követően már valós időben fognak tudni az EESZT-be adatokat beküldeni a programmal.
Amennyiben Ön a rendszer telepítéséig is teljesíteni kívánja az adatszolgáltatási kötelezettségét, akkor addig használja az ÁEEK által kifejlesztett ingyenes, miniHIS nevű alkalmazást. Fontos, hogy ebben az esetben párhuzamosan végezze az ellátásokra vonatkozó adatok rögzítését a Tetfog programban is.
Van lehetőség a rendszer kipróbálására?
Rendszerünk a telepítés után, a szükséges beállítások elvégzését követően azonnal alkalmas az EESZT-be történő adatbeküldésre. A program működését teljes körűen megismerheti oktató videóinkból.
Kiknek ajánlják?
Azoknak, akik jelenleg a TETFOG programot használják, valamint azon magánpraxisok részére, ahol az EESZT felé adatszolgáltatási kötelezettségük van, de eddig nem használtak semmilyen szoftvert az adminisztrációra. Természetesen azok jelentkezését is örömmel fogadjuk, akik már egy másik rendszert kipróbáltak, de az EESZT Interfészt szeretnék használni.
Miért készült?
A fogorvosok részéről felmerült az igény, hogy az EESZT kötelező bevezetésével egyidejűleg szeretnének a továbbiakban is a jól bevált, egyszerűen és gyorsan használható TETFOG programmal dolgozni az orvosi ellátás adminisztrálása céljából. Rendszerünk szervesen kapcsolódik a TETFOG adatbázisához, alig lesz érzékelhető változás a korábbiakhoz képest, viszont egy teljeskörű EESZT funkcionalitással rendelkező rendszert kap.
Hogyan készítem el a havi jelentést?
Pontosan ugyanúgy, mint eddig, tehát a TETFOG programban az OEP-jelentés menüpont végrehajtásával.
Miért csak 2020 júniusában készült el a program?
Cégünk korábban nem foglalkozott fogászati szoftver fejlesztésével. Más egészségügyi programjainkat használó partnereink fogorvos ismerőseitől jött a felkérés, hogy tudnánk-e egy olyan lehetőséget biztosítani, melynek segítségével továbbra is tudják használni a TETFOG programot, és az EESZT-s adatszolgáltatási kötelezettségüknek is eleget tudnak tenni. A fejlesztést csak azt követően tudtuk megkezdeni, amikor bizonyossá vált, hogy a TETFOG program nem biztosítja az EESZT-s kapcsolódást, az ÁEEK által fejlesztett miniHIS alkalmazás pedig nem tud kapcsolódni a TETFOG program adatbázisához.
Magánorvosok is használhatják?
Természetesen. Az EESZT-be küldendő adatok azonosak a közfinanszírozott és magánpraxisok esetében. A különbség annyi, hogy a magánpraxisoknak nincs jelentési kötelezettsége a NEAK felé, valamint nincs szükség online jogviszony-ellenőrzésre, így ott a TETFOG programnak ezt a két funkcióját nem használják. Az EESZT felé történő adatszolgáltatásban viszont nincs különbség.
Mely szakterületek használhatják?
A rendszert valamennyi fogorvosi szakterület használhatja:
• fogászati alapellátás,
• fogászati szakellátás,
• gyermek- és iskolafogászat,
• fogorvosi ügyelet,
• röntgen.
Miből áll a rendszer?
Rendszerünk két elemből áll: az EESZT Modul hajtja végre az EESZT-s műveleteket, míg az EESZT Interfész a kapcsolatot teremti meg az EESZT Modul és a TETFOG program között.
A rendszer két további modullal bővíthető:
• NAV Online Számla Modul: néhány kattintással kiállíthat számlákat, és beküldheti azokat a NAV-hoz
• Praxisközösség Modul: a praxisközösségi szakmai tevékenységeket adminisztrálhatja 1-2 kattintással
Szükség van az EESZT Modulra és az EESZT Interfészre is?
IGEN. A rendszer működéséhez mind az EESZT Modulra, mind az EESZT Interfészre szükség van. Ennek oka, hogy az EESZT Modul végzi az EESZT-s kommunikációt, az EESZT Interfész pedig megteremti a kapcsolatot a TETFOG program és az EESZT Modul között. Ha e kettő közül bármelyik nincs telepítve, akkor értelemszerűen nem lehetséges az adatszolgáltatás.
Ha egy mondatban be kellene mutatni...
Ön a jelenleg használt TETFOG programot változatlanul használhatja, és az EESZT Modulhoz integrált EESZT Interfész rendkívül könnyű használatával elvégezheti az összes EESZT-s műveletet, ami szükséges.
Mit jelent a könnyű használat?
Mindössze két kattintást, és ez tényleg nem vicc (ez arra az esetre vonatkozik, ha minden páciens ellátását követően elvégzi ezt a műveletet, és a program által alapértelmezettként felajánlott adatokat elfogadja).
Hogy zajlik mindez a gyakorlatban?
Kérjük, tekintse meg oktató videóinkat!
Először rögzítenem kell az ellátás összes adatát?
Természetesen NEM. A minimálisan szükséges adatok a következők: ellátás dátuma és időpontja, valamint a naplószám. Ha ezeket megadta a TETFOG programban, és a Rögzít gomb megnyomásával tárolta, máris beküldheti az ellátás adatait az EESZT Interfészen keresztül. Ezt követően bármikor tetszőlegesen módosíthat az TETFOG programban. Ha a rögzítést követően az EESZT Interfész észleli, hogy változás történt a korábban beküldött adatokban, akkor beküldi a módosított adatokat is az EESZT-be.
Milyen adatot küld be az EESZT Interfész az EESZT-be?
Az Eseménykatalógusba beküldendő adatok körét a 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet 1. melléklete határozza meg. A fogorvosi tevékenységet végző eü. szolgáltatókkal kapcsolatban a következő tételeket tartalmazza a rendelet 1. melléklete:
• Fogorvosi alapellátás: 17-18. pont
• Gyermekfogorvosi alapellátás: 17-18. pont
• Fogászati szakellátás: 19-20. pont
• Iskolafogászati ellátás: 21-22. pont
• Fogorvosi ügyelet: 40-41. pont
• Fogászati röntgen: 8. pont
Fogászati szakellátás és fogorvosi ügyelet esetén az egészségügyi dokumentum (ambuláns lap) kiállítása és EESZT-be beküldése is kötelező. Az EESZT Interfész az ambuláns lapot automatikusan generálja, és küldi be az EESZT-be, Önnek semmilyen plusz adminisztrációt nem kell végeznie.
Mikortól kötelező adatot szolgáltatni?
A 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet 1. mellékletében felsorolt fogorvosi események tekintetében 2020. október 31-től adatszolgáltatási kötelezettség van. A rendelet ugyanakkor tartalmaz 3 hónapos türelmi időt, így az adatszolgáltatás megkezdésének végső határideje 2021. február 1. Az iskolafogászat esetében a türelmi idő 6 hónap, így ott az adatszolgáltatás megkezdésének végső határideje 2021. május 1.
Vényíró funkciót is használhatok? Tudok eReceptet beküldeni?
IGEN. Az EESZT Interfész rendelkezik beépített vényíró funkcióval, így rendszerünk használatával nincs szükség az ORKA program használatára.
Beutaló írása lehetséges a programból? Tudok eBeutalót beküldeni?
IGEN. Az EESZT Interfész rendelkezik beépített beutaló írási képességgel. Készíthet szakrendelésre vagy laboratóriumba szóló, papír alapú beutalót és eBeutalót is. Sablonok használatával rendkívül gyors a beutalók készítése.
Ha számlát kell kiállítanom, megtehetem?
IGEN. Az EESZT Interfész mellé - minimális havidíjért - bármikor kérheti a NAV Online Számla Modult, melynek bekapcsolását távolról, automatikusan végezzük. A modul segítségével néhány kattintással kiállíthatja a számlát, melynek adatait a program a mentést követően azonnal beküldi a NAV-hoz. A sikertelen beküldésről a program visszajelzést ad. A számlázó modul használatát oktató videónkból ismerheti meg.
Milyen funkciókkal rendelkezik még a rendszer?
Az EESZT Modul segítségével lekérdezhetők a páciens EESZT-ben tárolt eseménykatalógus bejegyzései (mikor, hol volt orvosi ellátása), az egészségügyi dokumentumai (ambuláns lapok, kórházi zárójelentések, leletek stb.), a receptek (felírt, kiváltott, visszavont stb.), a felírt beutalók, valamint a teljes profil rögzíthető, módosítható.
Több praxist is tud kezelni a rendszer?
IGEN. A telepítést megelőzően felmérjük ügyfeleink igényét, és a telepítéskor ennek megfelelően állítjuk be a rendszer használatát. Rendszerünk alkalmas arra, hogy ha több praxis (szék) ellátását rögzítik a TETFOG programmal, akkor a megfelelő paraméterek beállításával beküldhetők az EESZT-be a szükséges adatok akár úgy, hogy egy TETFOG adatbázisban tárolják a több praxis adatát, akár úgy, hogy minden praxisnak önálló TETFOG adatbázist hoztak létre.
Honnan ismerhetem meg a rendszer funkcióit?
Ide kattintva megtekintheti a rendszer leírását.
Kapok részletes dokumentációt?
Természetesen igen. Szoftvereink mellé a telepítéskor mindig rendelkezésre bocsátjuk a felhasználói dokumentációt.
Mit kell tennem, ha szimpatikus a rendszer, és szeretném megvásárolni?
Kérjük, írásban jelezze szándékát az iroda@gekkosoft.hu e-mail címen. A pontos ár kiszámításához szükséges, hogy kitöltse az Adatbekérő táblázatot. Kérjük, kattintson ide, töltse ki a táblázatot, és csatolja az e-mailhez. Ezt követően - ha hiánypótlásra van szükség - felvesszük Önnel a kapcsolatot telefonon, és egyeztetjük, pontosan mely praxisokban szeretnék használni a programot. Ha minden adat rendelkezésünkre áll, elküldjük Önnek konkrét árajánlatunkat, amely tartalmazza az igénybe vehető kedvezményeket is. Amennyiben Ön az árajánlatot elfogadja, akkor elkészítjük, majd e-mailben elküldjük az Egyedi Végfelhasználói Szerződést (EVSZ) és Szoftver licenc szerződést, amely tartalmazza a részletes feltételeket. Ezt követően van lehetőség a program telepítésére és használatára.
Mi az az akkreditáció? Miért van rá szükség?
Az EESZT-hez kizárólag olyan szoftverekkel lehet kapcsolódni, amelyet az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ – korábban Állami Egészségügyi Ellátó Központ, ÁEEK) munkatársai előzetesen minősítenek, és minden szükséges feltételnek megfelelnek.
Az Önök rendszerét akkreditálták?
IGEN. ÁEEK akkreditációs igazolás száma: EESZT F1 2020/0023. OKFŐ engedély száma: EESZT FI 2020/0090. Az akkreditáció tényét az EESZT Információs Portálon ellenőrizheti.
Mikortól használhatom az EESZT Interfészt?
A rendszer telepítésére az Egyedi Végfelhasználói Szerződések elkészültét követően, a partnereinktől érkező visszajelzések (kitöltött EESZT adatbekérő táblázat) beérkezési sorrendjében kerül sor.
Hogyan történik a telepítés?
A telepítést előzetes időpont-egyeztetést követően, távoli hozzáféréssel végezzük. Ügyfeleinket arra kérjük, hogy előzetesen telepítsék fel a TeamViewer programot azokra a számítógépekre, amelyeken rendszerünket használni szeretnék. A TeamViewer egy ingyenes program, ide kattintva letölthető. Igény szerint AnyDesk programmal is tudunk csatlakozni.
Mennyibe kerül a rendszer?
A rendszer használatához egy egyszeri licencdíjat, valamint havi szoftverkövetési díjat kérünk. Ügyfeleink részére számos kedvezményt biztosítunk, többek között:
• A második praxis esetében 50% kedvezmény, további praxisok esetében újabb 5-5% kedvezmény.
• Kisebb átlagos heti óraszámmal működő praxisok esetén akár 50% kedvezmény az egyszeri és havidíjból.
• Kliens számítógépek esetében 100% kedvezmény.
• Egy rendelőben működő több eü. szolgáltató esetén praxisonként 5-5% kedvezményt adunk minden praxisra, ha egyidejűleg rendelik meg a rendszert.
• Közfinanszírozott praxisok számára extra kedvezmény.
Ide kattintva megtekintheti árlistánkat.
Csak közfinanszírozott praxisom van. Nekem is ennyibe kerül?
Közfinanszírozott orvosoktól érkezett jelzések alapján létrehoztunk két egyedi konstrukciót azon szolgáltatók részére, amelyek csak közfinanszírozott fogászati praxist működtetnek:
• Ha csak egy közfinanszírozott fogászati praxis működik, akkor az egyszeri díjból 50% kedvezményt, a havidíjakból 20% kedvezményt biztosítunk.
• Ha több közfinanszírozott fogászati praxis működik, akkor az egyszeri díjból az 1. praxis esetében 50% kedvezményt, a további praxisok esetében plusz 5-5% kedvezményt biztosítunk, a havidíjakból az 1. praxis esetében 25% kedvezményt, a további praxisok esetében plusz 2-2% kedvezményt biztosítunk.
• A kedvezmény pontos összegét az árlista 2. oldalán találja meg.
Csak közfinanszírozott praxisom van. Ha már kaptam árajánlatot, én is igénybe vehetem ezt a kedvezményt?
IGEN. Amennyiben a praxis az előző pontban leírt feltételeknek megfelel, és még nem történt szerződéskötés, akkor automatikusan érvényesítjük az egyszeri és havidíj-kedvezményt a szerződésben.
Miért nem ingyenes a rendszer?
Rendszerünk sok óra tervezést és még több óra programozói munkát követően készült el, melynek rendszeres fejlesztésére is szükség van, hiszen az EESZT által megkövetelt módosításokat végre kell hajtani. Ezeknek költsége van. A NEAK által biztosított rendszerek fejlesztéséért a programozókat az állam fizeti, majd az elkészült programot ingyen rendelkezésre bocsátja. Magáncégként a költségeket nekünk kell viselni. Díjszabásunkat igyekeztünk úgy kialakítani, hogy figyelemmel legyünk a praxisok különbözőségére, kedvezményes konstrukciók biztosításával.
Milyen támogatást biztosítanak?
Az Egyedi Végfelhasználói Szerződés elkészítését követően a következő szolgáltatásokat nyújtjuk:
• telepítés távoli hozzáféréssel (TeamViewer programmal történő kapcsolódással);
• a NEAK által kibocsátott PUPHA gyógyszertörzs rendszeres frissítése (minden hó 1-jén);
• az EESZT Interfész, EESZT Modul, NAV Online Számla Modul és Praxisközösség Modul folyamatos fejlesztése, új verziók díjmentes telepítése (verziókövetés);
• díjmentes oktatás, illetve távoli segítségnyújtás telefonon, e-mailben, TeamViewer programmal online is.
Partnereink részére igény esetén díjmentesen elvégezzük az alábbi lépéseket:
• EESZT csatlakozás (eKapu regisztráció),
• kártyaolvasó beüzemelése,
• műszaki csatlakozás végrehajtása, és
• VMATRIX beállítása.
Van bármilyen egyéb, illetve rejtett költség?
NINCS. A rendszer használatának valamennyi költségét feltüntettük az árlistában.
Van hűségnyilatkozat?
NINCS. Rendszerünk használatát bármikor megszakíthatja. Ha az Egyedi Végfelhasználói Szerződés felmondására kerül sor (30 napos felmondási idővel), akkor az EESZT-be történő adatszolgáltatás lehetőségét megszüntetjük. (Ez azt jelenti, hogy a programmal ezt követően nem lehetséges az EESZT-be való adatbeküldés és az EESZT-ből történő lekérdezés, de az EESZT Interfésszel korábban rögzített adatokat utólag bármikor, korlátozás nélkül megtekintheti.)